Geen een bedrijf kan er meer onderuit, social media. Social media is een populaire manier om je bedrijf te promoten en de daarop volgende aandacht te genereren. Op deze manier kun je als zelfstandige gebruik van maken om te laten zien wat jij wel niet in petto hebt. In dit artikel zullen we de grootste vier platformen voor bedrijven behandelen en bijbehorende belangrijke informatie vertellen.

LinkedIn

Voor de meeste ZZP’ers is het een belangrijk platform. LinkedIn wordt vooral gebruikt als je in de B2B opereert. Niet alleen is je profiel en expert status zichtbaar, het platform biedt daarnaast ook nog een schat aan informatie aan. Er is de mogelijkheid om blogs te posten waardoor je beter gevonden zult worden en andere gebruikers een voorproef krijgen van je expertise.

Facebook

Met zo’n 10 miljoen Nederlandse gebruikers is Facebook veruit het grootste platform van Nederland. Facebook wordt vaak ingezet voor producten of diensten aan consumenten aan te bieden en te verkopen. Je doelgroep is zeker aanwezig op Facebook, alleen wordt Facebook wel vaak gebruikt in hun vrije tijd. Houd er dan ook rekening mee dat je boodschap luchtig houdt.

Twitter

Momenteel heeft Twitter te kampen met een dalend aantal gebruikers. Maar met nog steeds zo’n 2.2 miljoen Nederlandse gebruikers is het nog steeds een serieuze speler. Het voordeel van Twitter ten opzichte van andere platformen is dat het openbaar en doorzoekbaar is. Via de zoekfunctie is het mogelijk om te zoeken op trefwoorden die aansluiten bij jouw dienstverlening.

Instagram

Momenteel is Instagram al groter dan Twitter in Nederland. Op dit platform worden voornamelijk door jongeren en jongvolwassenen steeds meer tijd besteed. Het platform draait vooral om foto’s en korte video’s, daarmee is het platform goed om aan je (personal) branding te werken en te laten zien wat je allemaal doet.